Aaaaaand she's gone! - Reisverslag uit Kiev, Oekraïne van Katinka Kleijn - WaarBenJij.nu Aaaaaand she's gone! - Reisverslag uit Kiev, Oekraïne van Katinka Kleijn - WaarBenJij.nu

Aaaaaand she's gone!

Door: Katinka

Blijf op de hoogte en volg Katinka

08 Augustus 2015 | Oekraïne, Kiev

(Deze eerste blog is speciaal opgedragen aan Niels v/d Drift, vanaf nu trouwe lezer van mijn blog)

Het is zover, mijn Thailand-avontuur is begonnen! Aankomende 5,5 maanden zal ik stage lopen bij de Nederlandse Ambassade in Bangkok. Daarna ga ik nog 7 weken rondreizen in Zuidoost Azië, waar Jurjen mij na een paar weken een maand of wat zal vergezellen. Waar de reis precies naartoe gaat en hoe het er allemaal uit gaat zien staat nog niet vast, maar we gaan in elk geval naar Vietnam!
Hier zal ik zo nu en dan de hoogtepunten van mijn belevenissen en avonturen in Bangkok en omstreken samenvatten. Allereerst om deze fantastische ervaring vast te leggen, maar natuurlijk ook om dit te delen met iedereen die geïnteresseerd is!

De reis is goed van start gegaan en op dit moment ben ik mijn 6-urige overstap aan het uitzitten op een vrij oncomfortabel bankje bij ongeveer het enige stopcontact op Borispol Airport te Kiev. Het is hier erg rustig (saai) en ik kan helaas niet naar buiten, maar ik mag niet klagen, ik heb zelf voor deze ontzettend omweg en lange reis gekozen om een paar euro's te besparen (honderden baht's waar ik awesome dingen mee ga doen!). Bovendien heb ik hierdoor nu tijd om mijn eerste blog te schrijven!

Voor iedereen die nog niet op de hoogte is (of de helft alweer vergeten is, geeft niets :p) zal ik nog even kort toelichten wat ik precies ga doen in Bangkok. Ik ga stage lopen op de Politieke en Economische afdeling van de Nederlandse ambassade in Bangkok. Deze ambassade ziet ook toe op de zaken in Myanmar, Laos en Cambodja (daar zitten alleen consulaten). Ik ben trouwens niet de enige stagiaire, elk kwartaal wordt er een stagiair(e) aangenomen en soms zelfs twee, zoals nu het geval is. Op dit moment is de stagiaire die in mei begonnen is er nog, en overmorgen komt de jongen aan die tegelijk met mij is aangenomen. Hopelijk ook nog eens heel gezellig dus!

Mijn eerste twee werkdagen zijn al vrijdag en zaterdag, ik zal dan meehelpen met het organiseren van een herdenking van de oorlogsslachtoffers van de Tweede Wereldoorlog in Azië. Dit is op 15 augustus, de dag dat WO II is geëindigd in Azië. De herdenking zal plaatsvinden in Kanchanaburi, bekend van om Birmaspoorlijn waar duizenden oorlogsgevangenen zijn omgekomen (oa te zien in de film The Brigde on the River Kwai, oude film, maar zeker een aanrader!). Ik vind het heel bijzonder om deze toeristische hotspot op zo'n bijzondere manier te mogen meemaken en kijk er zeer naar uit!
Wat ik verder precies allemaal ga doen behalve de Facebookpagina bijhouden is nog een verassing, daarover hopelijk snel meer!

Morgen om 10u lokale tijd kom ik aan in Bangkok (het tijdsverschil is 5 uur, dus voor mijn gevoel is het dan pas 5 uur 's ochtends, oef. Hoewel.. vandaag ben ik om dezelfde tijd opgestaan haha). Ik heb een hostel geregeld voor de eerste dagen, het Siam Journey Guesthouse. Volgens de recensies zeer goed, zeer goedkoop en erg gezellig, dus daar hoop ik op!
Het hostel ligt redelijk dichtbij de ambassade, wat belangrijk is aangezien ik snel een huis moet gaan zoeken. Er is vrij veel leegstand in Bangkok, waardoor men aanraadt om pas daar een woning te gaan zoeken door simpelweg appartementencomplexen die aan de eisen voldoen binnen te lopen en te vragen wat ze nog vrij hebben. Gelukkig heb ik inmiddels al contact met een aantal andere interns daar, ook bij andere instanties, waarvan twee in een mooi gebouw ( met zwembad!) zitten waar nog een appartement vrij is, daar ga ik dus in elk geval kijken maandag!

Aankomende week is het plan om allereerst een huis te vinden en zodra dat is gelukt ga ik lekker Bangkok verkennen en natuurlijk ook nog even van het bruisende nachtleven genieten nu ik nog niet gebonden ben aan een 40-urige werkweek ;)

Nou, mijn eerste 'korte' inleiding is alweer een behoorlijke lap tekst geworden, ik hoop dat dit geen valse verwachtingen voor de toekomst creëert, kan niet garanderen dat dit zo blijft :p
Nog maar 3 uur voor ik kan boarden, jullie horen weer van me vanuit Bangkok!

Liefsssssss


PS. Voor het tweede hoofdstuk van mijn reis, het backpack avontuur na mijn Bangkok-periode, zal ik weer een nieuwe reis toevoegen (dus mocht je op zoek zijn naar de einddatum, ik ben pas 22 maart 2016 terug in Nederland! (hint hint :p ik hou van spandoeken haha)).

  • 08 Augustus 2015 - 17:16

    Willem Moeliker(opa):

    bedankt voor het uitgebreide reisverslag,erg leuk om het te ontvangen.

    ik wens je veel geluk en voorspoed,en hoop dat je gauw een woning vind Veel liefs van je Opa

  • 09 Augustus 2015 - 14:42

    Rick En Wendy:

    He lieverd, wat leuk om jouw eerste reisverslag te lezen !!
    Wij wensen jou vanuit Hoorn heel veel goeds toe !
    Heel veel succes en heleboel werkervaring.

    Liefs van Wen en Rick

  • 09 Augustus 2015 - 20:18

    Marjolein / Mama:

    Lieve Katinka,
    Fijn dat je reis goed is verlopen. We wensen je mooie maanden, een leerzame stage en veel plezier in Bangkok. Dikke kus van papa en mama.

  • 10 Augustus 2015 - 15:32

    Hanneke:

    Ha Katink!

    Superleuk om te lezen, ik ga je reizen en avonturen zeker bijhouden! Nu moet jij er alleen nog voor zorgen dat je je weblog bijhoudt, want zoiets vergeet je natuurlijk al snel :) Veel plezier voor nu en ik verwacht straks ZEKER foto's van je fantastische appartement met zwembad, tennisbaan, fierljepsloot en open bar.

    Veel liefs en kusjes,
    Hanneke (en Martin ook!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Katinka

Wie ben ik? Waar ga ik heen? Filosofische vragen die eigenlijk om diepe antwoorden vragen. De praktische antwoorden zijn dat ik een studente Internationale Betrekkingen ben die voor 6 maanden naar Thailand vertrekt om stage te lopen bij de Nederlandse Ambassade in Bangkok. Waar me dat zal brengen en wie ik er van zal worden..? We will see!

Actief sinds 08 Aug. 2015
Verslag gelezen: 1159
Totaal aantal bezoekers 2429

Voorgaande reizen:

30 Januari 2016 - 22 Maart 2016

Backpacken Zuidoost Azië

08 Augustus 2015 - 29 Januari 2016

Stage in Bangkok!

Landen bezocht: